Friday, December 26, 2008

Budaya Feedback

Saya sering menggunakan facillities yang ada untuk memberi maklum balas.Saya dapati ada organisasi yang bertanggung-jawb yang akan bertindak untuk menyiasat aduan kita dan memaklumkan kepada kita tindakan yang diambil.

Saya mempuyai masaalah dengan pihak Income Tax.Over payment telah berlaku dan sekitar RM20 ribu mereka simpan & ini mana patut.Lepas-lepas itu mintak dokuman pembuktian & dah beri pun.Kita diberi tempuh 30 hari untuk jawab & lepas dijawab dia ambil masa untuk memproses pembayaran balik..Patut ke..

Tanpa disangka ..Terkejut saya..dapat panggilan di handphone awal-awal pejabat dibuka pada esok paginya.No ini no Miri & saya ingatkan mungkin dari pejabat syarikat saya disana tapi dari Income Tax Miri.

Saya dimaklomkan pembayaran balik saya akan diproses segera...

Alhamdulillah..angin-angin perubahan telah mula bertiup.
Tetapi masih ada organisasi yang berada di tahap lama - contohnya Bank Islam.
Tulis kepada orang no satu pun tak dapat apa-apa balasan...Memalukan Islam aje...
Mana nak global...payahlah....Makan masa...

1 comment:

  1. Dzul, saya pun ada masalah sama. Dia orang tersalah buat potongan tambahan... lepas beberapa bulan, saya komplen ... dia orang refunbd, tapi masih teruskan potongan lagi. Komplen lagi, refund lagi .. tapi masih buat potongan ... ahkirnya saya faham ... yang bayar refund dengan yang buat potongan jabatan/unit yang berlainan ... hmmm..

    ReplyDelete